Znaki towarowe są własnością wielu rodzajów przedsiębiorstw z różnych branż i w różnych rozmiarach, od mikroprzedsiębiorstw po międzynarodowe koncerny.
Znak towarowy to oznaczenie, które pomaga firmie odróżnić jej towary lub usługi od towarów lub usług innych firm. Zasadniczo pomaga firmie chronić jej markę.
Co kwalifikuje się jako znak towarowy?
Każda firma kwalifikuje znak towarowy na podstawie jednej z czterech cech. Arbitralny lub fantazyjny znak towarowy nie ma żadnego związku z produktem. Na przykład słowo Apple, czyli jabłko, nie ma nic wspólnego ze sprzedażą komputerów, jest więc znakiem towarowym opartym na arbitralnych lub fantazyjnych cechach. Taki znak towarowy musi być w stanie łatwo zidentyfikować towar, ponieważ nie ma nic wspólnego z funkcją samego towaru. Sugestywny znak towarowy oznacza cechę towaru. Na przykład znak towarowy Clinique dla firmy produkującej kosmetyki może sugerować, że produkt jest kliniką dla skóry. Sugestywny znak towarowy ma pewien związek z samym produktem.
Opisowe znaki towarowe opisują, a nie jedynie sugerują charakterystykę produktu. O wiele trudniej jest uzyskać status znaku towarowego w przypadku opisowego wyrażenia lub sloganu. Znaki towarowe opisowe muszą nabrać znaczenia wtórnego jako tożsamość marki, aby kwalifikować się do ochrony znaku towarowego. Ogólne zwroty i slogany opisują jedynie produkt. Na przykład słowo komputer opisuje jedynie wszystkie typy komputerów. Ogólne frazy i slogany są zbyt szerokie, aby otrzymać jakąkolwiek ochronę znaku towarowego. Ponadto unikalne hasło może z czasem stać się ogólne, jeśli zostanie użyte do opisania kategorii produktów.
Istotną częścią praktyki prawa znaków towarowych jest pomoc klientowi w uzyskaniu ochrony znaku towarowego na frazę lub hasło. Więcej na ten temat dowiesz się ze strony https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-co-daje-ochrona-znaku-towarowego. Firma może uzyskać ochronę znaku towarowego na dwa sposoby. Pierwszym sposobem na uzyskanie ochrony znaku towarowego jest bycie pierwszym, który użyje frazy lub sloganu do sprzedaży produktu. Ochrona znaku towarowego wiąże się z momentem, w którym firma sprzedaje produkt publicznie. Drugim sposobem jest rejestracja znaku towarowego w Urzędzie Patentowym.