Czym kierować się przy wyborze systemu POS do małej i średniej gastronomii?

Być może niedługo chcesz otworzyć swój lokal gastronomiczny lub szukasz systemu POS, który usprawni działanie otwartego już biznesu. Jeżeli tak to dobrze trafiłeś. W tym artykule postaramy się podpowiedzieć, jaki będzie najlepszy dla twojego biznesu gastronomicznego. Zwrócimy uwagę na to, jaki system najlepiej sprawdzi się w małym i średnim lokalu. Podpowiemy również, na jakie czynniki warto zwracać uwagę podczas jego wyboru.

System dopasowany do potrzeb

Początkowo systemy POS sprawdzały się najlepiej w dużych lokalach, takich jak całodobowe restauracje hotelowe. Duża liczba operacji związana z rozbudowanym menu i dużą ilością klientów sprawiała, że takie rozwiązania znacznie ułatwiały pracę. Niestety koszty tak rozbudowanych systemów były ogromne. Z czasem jednak mniejsi przedsiębiorcy, zaczęli inwestować w tego typu produkty, a producenci stworzyli sprzęt zaadaptowany na ich potrzeby. Doświadczenie pokazuje, że w małych lokalach rozbudowane systemy się nie sprawdzają. Dlatego trzeba dobierać taki, który będzie nadawał się idealnie do rozmiarów naszego biznesu i naszych potrzeb. Na temat wyboru odpowiedniego, pisze autorka bloga Jkorion – systemy ERP w e-biznesie, która zdradza najlepsze sposoby na efektywne zarządzanie firmą.

Przy wyborze POS należy więc skreślić z listy funkcję, które nie będą nam przydatne, aby poprawić wydajność. Niepotrzebne funkcje takiego systemu zawyżają także znacznie cenę, dlatego warto wybrać prostsze rozwiązanie.

Kompleksowe wsparcie w prowadzeniu biznesu gastronomicznego

Klienci, którzy zdecydowali się na zakup systemów POS do swoich biznesów chwalą go przede wszystkim za to, jakie wsparcie daje podczas codziennej pracy. Odpowiednio dobrany system do potrzeb naszego lokalu, pozwala nam na zrezygnowanie z innych odpłatnych usług. Dlatego zainwestowanie w odpowiedni, może przynieść wymierne korzyści finansowe. Warto wybrać ten, który posiada integrację z przydatnymi aplikacjami. Z pomocą tak stworzonego systemu możemy łatwiej zarządzać czasem pracy pracowników, fakturowaniem i innymi. Niektórzy producenci systemów POS oferują abonament, w skład którego wchodzą wszystkie najważniejsze funkcje bez konieczności dopłaty do nich.

Prosta obsługa

Nawet osoby niemające wcześniej doświadczenia w obsłudze systemów POS, z łatwością będą w stanie się nim posługiwać. Wszystko dzięki temu, że są one projektowane tak, aby były proste i intuicyjne w obsłudze. Nowoczesne systemy są obsługiwane przez tablet. Warto jednak przed dokonaniem zakupu sprawdzić, czy dany system POS odpowiada nam swoją przejrzystością i ułożeniem. Prosty system jest wygodny nie tylko dla właściciela lokalu, ale przede wszystkim dla pracowników, którzy będą mogli z jego pomocą sprawnie obsługiwać klientów.

Wsparcie techniczne

Niezależnie od tego, w jaki system się wyposażymy, awarie mogą się przytrafiać. Dlatego właśnie ważne jest, aby produkt posiadał całodobową obsługę techniczną, która w razie jakiejś awarii, przyjedzie natychmiastowo i rozwiąże problemy. Warto więc dopytać producenta czy wraz z zakupem systemu, gwarantuje on całodobowe wsparcie w przypadku wystąpienia awarii. Może to uratować nas, gdy w lokalu panuje duże obciążenie, a nasz system nie wyrabia.